mandag 14. oktober 2013

Lilla Cookies med hjerter

 
 
 Hovedkaken  i bursdagselskapet mitt den 29 september og all pynten i leiligheten var lilla og da måtte jeg jo ha matchende kjeks også. Så siden jeg ikke hadde lilla farge blandet jeg litt og litt av fargene jeg hadde, Royal Blue og Rose, til jeg fikk ønsket farge.

Jeg er ikke helt stø på hånden enda, da jeg fremdeles lærer meg "piping"teknikken. I tillegg så lagde jeg icingen litt for tykk når jeg lagde flod-kanten, så det var vanskelig å få det så pent som jeg ønsket. Men øvelse gjør mester og etten ca. halvparten av kjeksene begynte de å bli mer runde i kantene.

Når man skal ha dekor som går i ett med bakgrunnen på kjeksen er det lurt å ha engangs-sprøyteposer og jobbe med MAX to kjeks om gangen da icingen tørker før du rekker å lage det du ønsker.

Jeg har laget hjerter. Dette lager du ved å dryppe dråper i en annen farge i ønsket størrelse ned i den våte icingen på kjeksen og dra en tannpirker gjennom prikken. Start ett lite stykke over og dra igjennom og et lite stykke under. Om du vil lage krans av hjerter drypper du dråper i en ring og dar tannpireren gjennom alle hjertene før du stopper.

Oppskriftene finner du HER.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar